ترجمه مقاله Cybercrime on the menu? Examining cafeteria-style offending among financially motivated cybercriminals (2022)

ترجمه مقاله Cybercrime on the menu? Examining cafeteria-style offending among financially motivated cybercriminals (2022)


آیا جرایم سایبری روی میز است؟ بررسی رفتار مجرمانه سبک کافه‌تریایی در میان مجرمان سایبری با انگیزه‌های مالی چکیده جرم‌شناسان اغلب در مورد این موضوع بحث کرده‌اند که آیا مجرمان متخصص هستند، به این معنی که به طور مداوم یک جرم یا جرایم مشابه را انجام می‌دهند، یا اینکه همه‌کاره هستند و هر جرمی را بر اساس فرصت‌ها و تحریک‌های موقعیتی انجام می‌دهند. چنین تحقیقات بنیادینی هنوز در مورد جرایم سایبری، یا جرایمی که توسط فناوری کامپیوتر و اینترنت امکان‌پذیر شده‌اند، توسعه نیافته است. این مطالعه با استفاده از نمونه‌ای شامل ۳۷ شبکه مجرمانه به این موضوع می‌پردازد. نتایج نشان می‌دهد که تنوعی در رفتارهای مجرمانه افراد درگیر در جرایم سایبری وجود دارد. تقریباً نیمی از شبکه‌های مجرمانه در این نمونه به نظر می‌رسید که متخصص جرایم سایبری هستند، به این معنی که تنها اشکال خاصی از جرایم سایبری را انجام می‌دادند. نیمه دیگر انواع مختلفی از جرایم را هم در فضای آنلاین و هم آفلاین انجام می‌دادند. تعادل نسبی بین تخصص‌گرایی و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Clicky
پیمایش به بالا