اعتماد سازمانی | ادبیات تحقیق و مبانی نظری
فایل اعتماد سازمانی شامل 16 صفحه می باشد. بخشی از متن این فایل به صورت زیر است: اعتماد به معنی داشتن اطمینان به نیات و اعمال دیگران است و عاملی کلیدی در روابط متقابل نوین به شمار میرود. اعتماد پیشبین مهمی از عملکرد مثبت درون روابط بین سازمانی است. اعتماد به ،سازمان در دستیابی به اهداف آن نقش مهمی دارد. اعتماد ازجمله مفاهیمی است که از سوی صاحبنظران رشتههای علمی مختلف موردتوجه و بررسی قرارگرفته است. پیچیدگی و نداشتن اطمینان ذاتی در ماهیت کسبوکار امروزی و حجم همکاریهای متقابل اثربخشی روابط کاری را پیچیده کرده است. تحت شرایط پیچیدگی و عدم قطعیت تنها هنگامی حفظ همکاریهای اثربخش امکانپذیر خواهد بود که ارتباطات روشن باشند و این اتفاق زمانی صورت میپذیرد که اعتماد و اطمینان متقابل به وجود آید اعتماد به دنبال خود وفاداری را به ارمغان خواهد آورد و نیروی انسانی وفادار حاضر است فراتر از وظایف مقرر در شرح شغلش فعالیت کند و عامل مهمی در اثربخشی سازمان محسوب شود. اعتماد احساس اطمینان کارکنان به سودمندی و ثبات رفتار و اظهارات سازمان هنگام مواجه ب …