نمونه واقعی از اجرا تفسیر و نمره گذاری آزمون هوشی وکسلر کودکان – نمونه انجام شده وکسلر کودکان (نمونه اول)

نمونه واقعی از اجرا تفسیر و نمره گذاری آزمون هوشی وکسلر کودکان – نمونه انجام شده وکسلر کودکان (نمونه اول)


تعداد صفحات: 9 نوع فایل: WORD     قسمتی از متن: معرفی آزمودنی تعریف هوش گام اول – گزارش نمرات معیارو رتبه درصدی خرده مقیاس ها و 4 شاخص اصلی گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI) گام 3- تعیین اینکه کدام یک از 4شاخص ( VCI,PRI,WMI,PSI) واحد و قابل تفسیر می باشند گام 4- تعیین نقاط قوت و ضعف در نیمرخ شاخص ها گام 5 – تعیین نقاط قوت یا ضعف شخصی در نیمرخ شاخص ها گام 6 – تفسیر نوسانات درون شاخص ها   گام دوم- تعیین بهترین روش برای بررسی توانایی هوشی کل (GAI) دوروش برای بررسی توانایی هوشی کودک وجود دارد: 1 هوشبهر مقیاس کل (FS IQ) که تشکیل شده از هوشبهر مقیاس های کلامی و عملی و 2- شاخص توانایی کل ( GAI) که تشکیل شده از خرده مقیاس هاییی که شاخص درک مطلب کلامی و خرده مقیاس هایی که شاخص استدلال کلامی را دربرمیگیرند. زمانی که تفاوت بین بزرگترین و کوچکترین شاخص برابر یا بیشتر از 1.5انحراف استاندارد یا (بیشتر از 23) شود شاخص توانایی کل را باید محاسبه کرد. اما در این آزمودنی مورد نظر تفاوت بین بزرگترین شاخص ( درک مطلب کلا …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Clicky
پیمایش به بالا